20 jaar SUNITA

20 jaar Kwaliteit, Ervaring, Aandacht en Zekerheid

Het is toch niet te geloven. Dit jaar is het al weer 20 jaar geleden dat Sunita Reizen van start ging. Toen nog onder de naam Sunita Nepal Travel. De computer stond in de slaapkamer van mijn jongste zoon en werd overdag voor het ontwikkelen van reizen gebruikt en ’s avonds werkte hij er aan zijn scriptie.

Sunita dankt haar naam aan de eerste reisagent in Nepal. Toen ik vroeg of hij niet een leuke Nepalese naam voor mij kon bedenken viel de keuze op Sunita.

Ik leerde hem kennen tijdens mijn tweede reis naar Nepal en Tibet en bood aan om voor hem te gaan adverteren. Maar vervolgens besloot ik dat ik net zo goed een reisorganisatie kon starten. Nog niet half wetend wat daar zoals bij kwam kijken.

Maar die aanvullende kennis kwam snel en ruim een jaar na de oprichting was de aanmelding bij de SGR een feit, want zonder dat, was het bijna onmogelijk om een reis te verkopen.

In het eerste jaar zonder het lidmaatschap was er dan ook slechts een echtpaar dat het aandurfde om met ons op reis te gaan.

Ik weet nog goed dat we pas een paar dagen voor de start van de vakantiebeurs in 1999 hoorden dat de SGR ons als lid had geaccepteerd. Dat was een enorme opluchting en het was dan ook een drukte van belang in ons kleine standje. Het leverde toen wel meteen een flink aantal boekingen op.

Vooral de persoonlijke contacten met de enthousiaste reizigers waren hartverwarmend. Meestal kregen we na afloop van de reis dan ook weer te horen hoe ontzettend tevreden ze waren en dat alles naar wens was verlopen.

In de afgelopen jaren hebben we dan ook nagenoeg geen klachten gekregen en als er een keer iets niet helemaal vlekkeloos was verlopen konden we dat vaak nog tijdens de reis al weer compenseren.

De eerste jaren groeiden we hard tot in 2008 de grenzen van Tibet dichtgingen, tijdens de Olympische Spelen in China. Dit bracht toen ook een enorme hoeveelheid  annuleringen met zich mee. De tweede klap die we daarna kregen te verwerken was de economische crisis en het aantal reizigers halveerde bijna.

In die moeilijke jaren hadden we enorm veel te danken aan onze  vaste reizigers die Sunita trouw bleven.

Onze vaste klanten kunnen dan ook altijd op een mooie korting rekenen en natuurlijk zoals altijd op onze uitgebreide aandacht, persoonlijke benadering en grote service – ons visitekaartje!

Laatst hoorde ik nog van een van onze trouwe reizigers. ‘We zijn ongelofelijk blij met jullie service en kwaliteit en vinden het jammer dat we jullie niet eerder hebben  gevonden’

Of de reizigers die een keer bij een andere organisatie hadden geboekt en iedere keer als er iets mis ging zeiden: ‘dat zou Sunita veel beter geregeld hebben’.

Dit is maar een kleine greep uit de vele complimenten en mooie woorden die we de afgelopen jaren hoorden.

Een van de leukste ervaringen was het huwelijksfeest in 2016 waar we voor waren uitgenodigd. Twee reizigers hadden elkaar leren kennen tijdens een van onze trektochten in de Himalaya. Het was een prachtig feest en een bijzondere plechtigheid. En aan de hand van hun boekingsformulieren en bedankjes, die we nog bewaard hadden, kon ik toen een leuk toespraakje houden.

Bij deze willen we dan ook alle reizigers en volgers van Sunita Reizen bedanken voor hun trouw en hun geweldige steun en de volharding waarmee ze reclame voor ons maken bij hun familie en in hun vriendenkring!

 

Wil Beerding (en het Sunita team)
sunita-20jaar